Skaparglädjen den enda sanna glädjen!? :)

Har plockat upp en gammal hobby, älskar ju att sy & pyssla så nu har det dragits igång ett litet projekt! :)
Symaskinen har tagit plats på bordet i köket, har för övrigt att stort bord så den står inte ivägen direkt tillvardags! :) Det bästa är att mannen har accepterat det!? Han som brukar få stora spelet & städa bort allt som kan uppfattas som att det är på fel plats eller som får något att verka stökigt! Man tackar!
Helt lyrisk började jag plocka fram tyger & sytillbehör. Men va f.n!!! Mina mönster e borta!?? Vart de tagit vägen har jag ingen aning om & jag har letat överallt...  Morr morr!
Så helt glad blev man ju inte men skam den som ger sig! Ritade istället ett eget mönster på ett par mysbyxor till lilla dottern, nu strax över tre månader. Klippte ut & började sy, hittade inget muddtyg utan "kapade" ett par muddar från en tröja istället! :) Så här i efterhand så ser jag ju att muddtyget borde varit tunnare men å andra sidan borde hela mönstret vart lite mindre... :) Kul iallafall att ha kommit igång & byxorna såg ganska coola ut på så jag e nöjd ändå! :)
Ska till en kompis och låna lite mönster o få lite inspiration i veckan när hon har tid, sen kör nästa projekt igång om inte förr! Jippi! Känner mig som ett barn i en godisbutik & fickorna fulla med pengar! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0